Известие

Collapse
No announcement yet.

Ремап JTD?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Ремап JTD?

    И така... след страшно много изчетени теми в нета из родни и чуждестранни форуми, основният въпрос остава налице и затова реших да се допитам до мнения от първа ръка, тоест до вас. Става дума за алфата от подписа. Скоро ще стане почти година, откакто я притежавам, като от тогава до сега съм минал към 15 000 км. Карана е само сток както от мен, така и от предния собственик. На няколко пъти се навивах за така наречения чип тунинг, но срещнах неодобрителните погледи на познати и приятели. Принципно е ясно, че всяка модификация, която праща мотора отвъд заводските му възможности, скъсява живота му, но пък и това доколкото знам е сравнително относително и не е задължително да се сблъскам с някакви проблеми.

    Лятото сменях съединител и се възползвах от момента да сложа подсилен - с такъв от алфа 166 2.4 jtd 175hp е в момента. Маховикът няма никакви луфтове и като цяло чух много положителни отзиви за моментното му състояние. Няма потропвания или тресене при потегляне. Колата е на 265 000 реални км. Та тези данни ги споделям, тъй като при повдигане на тема за чип тунинг това са първите неща, за които се пита.

    И сега въпросите ми към вас са:
    1. Тези от вас, които си карат дизелите с такъв ремап, от колко време карате така и имали ли сте някакви сериозни проблеми?
    2. Споменаваха се и разни харчове на масло след такава интервенция. Доколко е вярно това?
    3. Възможно било (по думи на познати) скоростната кутия да не издържи на това голямо натоварване заради голямата разлика във вътрящия момент?

    Както се вижда от подписа ми, в семейството вече има една ремапната кола, но точно на нея малко след въпросния чип тунинг ѝ се наложи смяна на маховик и съединител, както и издухана гарнитура. Точно тези факти, както и приказките, които чувам от мои познати, ме отказват от чип тунинга, но пък разликата преди и след е огромна и много ме блазни. Вие какво мислите по въпроса? Надявам се да се включат повече хора с ремапнати дизели, за да споделят личните си впечатления за състоянието на колите си след ремапа.
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
    GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

  • #2
    A защо заводски не ги правят 140-150 коня, щом е възможно?
    Те ги правят, но са 16V.
    Явно има причина...
    156 2.0TS

    Comment


    • #3
      Аз съм против.....много пъти съм казвал...ако искаш кола 200к.с..си купуваш такава, ако искаш 350к,с....пак си купуваш такава...и т,н...
      Всичко друго правено е приключение......да изпитваш временно удоволствие...но до там.....парите не са същите....по евтино излиза да подържаш една кола със фабрично зададената мощност отколкото правеняк....
      п.с...лично мнение..
      По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
      https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

      Comment


      • #4
        Съществува ремап, който оптимизира работата на двигателя и сваля разхода, а динамиката се подобрява, без да "вкарваш" табун коне отгоре.
        Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

        Comment


        • #5
          Колега сигурен ли си, че съединителя е от 166 2.4 175?

          С кадърен ремап, няма да имаш проблеми. Да, скъсява се живота на турбина, съединител и маховик, но след като са нови или в добро техническо състояние бъди спокоен. По отношение на мотор още повече. Старият ми мотор JTD105 беше 150, а сега е 200к.с. и продължават да му бият прекъсвачи из. благоевградско. 20-25 коня предполагам са достатъчни, за да освежиш колата нали? Ако ще я правиш състезателна, вече трябва да помислиш на другите звена - спирачки, окачване и т.н. Просто си намери добър тунер.
          Last edited by DMS; d.m.y г., 17:07.

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
            Съществува ремап, който оптимизира работата на двигателя и сваля разхода, а динамиката се подобрява, без да "вкарваш" табун коне отгоре.
            Да бе...ония инженери от Фиат пасти да ядат.....има го това, ама нарушаваш еко нормите, което е много актуално напоследък...
            По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
            https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

            Comment


            • #7
              Здравей колега, аз съм със същия мотор, но вече ремапнат на около 150 коня. Разликата във вървежа е осезаема, спор няма. Нямам ядове нито със съединителя (не знам италианеца кога го е сменял), нито с демпферния маховик, нито с харч на масло, абе нямам проблеми с нищо, колата си дърпа сериозно. Само като се ремапва трябва да се затапи EGR клапана и да се елиминира софтуерно. Една от положителните страни на ремапа е, че плащаш данък за 115 коня, а караш кола 150 коня. Не обръщай внимание какво ти говорят за скъсяването на живота на мотора, факт е че 1.9 JTD 16V 150 коня ползва същия блок .
              Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
              Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
              Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
              Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от dansguardian Покажи съобщение
                Здравей колега, аз съм със същия мотор, но вече ремапнат на около 150 коня. Разликата във вървежа е осезаема, спор няма. Нямам ядове нито със съединителя (не знам италианеца кога го е сменял), нито с демпферния маховик, нито с харч на масло, абе нямам проблеми с нищо, колата си дърпа сериозно. Само като се ремапва трябва да се затапи EGR клапана и да се елиминира софтуерно. Една от положителните страни на ремапа е, че плащаш данък за 115 коня, а караш кола 150 коня. Не обръщай внимание какво ти говорят за скъсяването на живота на мотора, факт е че 1.9 JTD 16V 150 коня ползва същия блок .
                Стига бе...дюзите. главата на двигателя и софтуера са същите...ние българрите много обичаме да правим от 3000лв.....5000лв за нула време......ЦКБ..ни е доказателство....образно казано...
                По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                Comment


                • #9
                  Слагай смело, стига да е при някой, който знае какво прави.
                  Now: 156 2.5 V6 24V
                  Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup pack, 75 1.6 I.E.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от DMS Покажи съобщение
                    Колега сигурен ли си, че съединителя е от 166 2.4 175?

                    С кадърен ремап, няма да имаш проблеми. Да, скъсява се живота на турбина, съединител и маховик, но след като са нови или в добро техническо състояние бъди спокоен. По отношение на мотор още повече. Старият ми мотор JTD105 беше 150, а сега е 200к.с. и продължават да му бият прекъсвачи из. благоевградско. 20-25 коня предполагам са достатъчни, за да освежиш колата нали? Ако ще я правиш състезателна, вече трябва да помислиш на другите звена - спирачки, окачване и т.н. Просто си намери добър тунер.
                    Да, колега, сигурен съм. Доста пари се изръсих за този съединител точно в случай, че някога успея да се навия за ремап... но дори след толкова време все още не съм взел решение какво да правя. Иначе да, идеята е просто да я освежа, нямам намерение да я правя пистова бегачка, не се гонят много коне в случая.

                    Първоначално публикувано от dansguardian Покажи съобщение
                    Здравей колега, аз съм със същия мотор, но вече ремапнат на около 150 коня. Разликата във вървежа е осезаема, спор няма. Нямам ядове нито със съединителя (не знам италианеца кога го е сменял), нито с демпферния маховик, нито с харч на масло, абе нямам проблеми с нищо, колата си дърпа сериозно. Само като се ремапва трябва да се затапи EGR клапана и да се елиминира софтуерно. Една от положителните страни на ремапа е, че плащаш данък за 115 коня, а караш кола 150 коня. Не обръщай внимание какво ти говорят за скъсяването на живота на мотора, факт е че 1.9 JTD 16V 150 коня ползва същия блок .
                    ЕГР-а е затапен физически, но не е изключен софтуерно. А на 16-клапановото ЖТД дюзите и разпръсквачите му не са ли по-големи?

                    Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                    Съществува ремап, който оптимизира работата на двигателя и сваля разхода, а динамиката се подобрява, без да "вкарваш" табун коне отгоре.
                    И за това съм чел. Само че колко коня мислиш, че качват такъв тип ремапчета? Защото аз такава Алфа (като моята) под 140 коня след чип не съм виждал.

                    Първоначално публикувано от italfen Покажи съобщение
                    Слагай смело, стига да е при някой, който знае какво прави.
                    Принципно си мисля за Madness-a в Пловдив. Някакви наблюдения и мнения за тях да има някой?
                    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
                    GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

                    Comment


                    • #11
                      Един разумен ремап (оптимизиране на работата на мотора ти дава около 30 коня). И понеже го оптимизира ако караш нормално имаш повече мощност при нужда, по-добра работа на двигателя и по-нисък разход. Проблем може да има само в съединителя но ти каза че е усилен. Моя мотор не си знае километрите (над 300 000 във всеки случай), масло не харчи и разхода му е идеален.
                      Ако мислиш да се правиш на състезател никой двигател няма да издържи дълго. Същото се отнася ако решиш че искаш още повече мощност. Тогава ще трябва да инвестираш и за нови части не само софтуерно
                      Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                      Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                      Peugeot 508 RXH 02.2013

                      Comment


                      • #12



                        Тука има интересна информация:
                        http://www.squadra-tuning.nl/jtd-tuning-8v10v.html

                        Може да си го преведеш с гугъл транслейт на английски и се разбира добре.
                        156 2.0TS

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Alexanderbb Покажи съобщение
                          Един разумен ремап (оптимизиране на работата на мотора ти дава около 30 коня). И понеже го оптимизира ако караш нормално имаш повече мощност при нужда, по-добра работа на двигателя и по-нисък разход. Проблем може да има само в съединителя но ти каза че е усилен. Моя мотор не си знае километрите (над 300 000 във всеки случай), масло не харчи и разхода му е идеален.
                          Ако мислиш да се правиш на състезател никой двигател няма да издържи дълго. Същото се отнася ако решиш че искаш още повече мощност. Тогава ще трябва да инвестираш и за нови части не само софтуерно
                          Е....не мога да ги разбера тез с тунига...ужким са 30 коня отгоре....три пъти заставам на правата с такива.....пушат малко повече и толкова...бегат по малко....явно им приплъзват съединителите...))

                          ---------- Post added at 17:34 ---------- Previous post was at 17:31 ----------

                          ...а колко харчат...е строго лично....нали се сещаш....не им сипвам аз горивото...)
                          По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                          https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                          Comment


                          • #14
                            re

                            В Пловдив колега в Madness-а само за STAGE1,ще те обръснат 380-400лева,има доста кадърни хора кито ще ти направят ремап за половината на тея пари!
                            ALFA ROMEO 156 1,9 JTD (932B2) 77kW 105hp+++

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Бобби Покажи съобщение
                              Е....не мога да ги разбера тез с тунига...ужким са 30 коня отгоре....три пъти заставам на правата с такива.....пушат малко повече и толкова...бегат по малко....явно им приплъзват съединителите...))

                              ---------- Post added at 17:34 ---------- Previous post was at 17:31 ----------

                              ...а колко харчат...е строго лично....нали се сещаш....не им сипвам аз горивото...)
                              Ами като не сипваш защо даваш мнение? Иначе си се състезавай с каквото искаш, колегата пита има ли полза от нормален ремап, аз му казвам има, ти ако имаш доводи за противното кажи си ги. Ако мислиш че един кошник с ремап ще стане кола няма, ама един здрав автомобил с чип е по-добре
                              Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                              Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                              Peugeot 508 RXH 02.2013

                              Comment

                              Working...
                              X